בס"ד


מס. סידורי:14066

תשלום על ייעוץ שינה שהופסק באמצע

שם בית דין:שדרות
דיינים:
הרב פנדל דוד
הרב טוויל דרור
הרב פרץ אוריאל
תקציר:
הנתבעת פנתה לתובעת, יועצת שינה, שתעשה טיפול. לאחר חלק מהטיפול היא הפסיקה ליצור קשר - אצלי התשלום הוא אחד ולא ניתן לקנות חלק מהשירות. תובעת 1250 ש"ח.
הנתבעת טוענת שלא נאמר לה שלא ניתן להפסיק את הטיפול באמצע.
פסק הדין:
ביה"ד הביא את הצדדים לפשרה שהנתבעת תשלם 500 ש"ח ותנסה לקבל החזר מקופת החולים. אם תקבל החזר תשלם גם אותו.
נושאים הנידונים בפסק:
תאריך: י"ב כסלו תשפ"ב


תיק מספר: 140

פסק דין ביניים 1

בענין שבין התובעת: יועצת שינה 

לבין הנתבעת: לקוחה

טענות התובעת

אני עוסקת בייעוץ שינה לתינוקות והדרכת הורים לגיל הרך כבר 7 שנים. שמעון פנתה לייעוץ על הילד שלה אמרתי לה שיש שתי אפשרויות להדרכה, שעת ייעוץ בעלות של 250 ₪ או תהליך הכולל פגישה, צפיה בילד פגישה נוספת וליווי צמוד במשך חודש וחצי באמצעות הווטסאפ. שמעון הגיעה לפגישה ב3/9 למניינם ראיתי שיש צורך לחזק את הדברים הבסיסיים שאני עובדת עליהם כגון שפת גוף של התינוק והחלטנו ללכת על התהליך. סיימנו את התהליך הכולל פגישה צפיה בילד ופגישה נוספת, הליך הטיפול זה היה לפני החגים. אמרתי לה שהיא יכולה לשלם לי אחרי החגים. אני גובה 1,500 ₪ על כל התהליך היא שילמה 250 ₪ על הפגישה הראשונה ואמרתי לה שהיא יכולה לשלם את היתרה בשלושה תשלומים.

אחרי החגים פניתי אליה כדי לבדוק מה עם הליווי בווטסאפ והתשלום והיא אמרה שהיא לא מוכנה לשלם על הליווי אלא על מה שכבר נעשה. 

מבחינתי אני לא מחלקת את התשלום על הפגישות והליווי אלא הכל יחידה אחת שהתשלום עליה הוא 1,500 ₪. אני לא מתחילה תהליך בלי לסיים אותו חשוב לי מאוד לראות את הגמר של התהליך.

דבר נוסף אמרתי לה שהיא יכולה לקבל החזר מקופת החולים עבור ייעוץ שינה, אני יועצת מוכרת. 

לסיכום אני תובעת את היתרה בסך 1,250 ₪.

טענות הנתבעת:

יש לי הערכה גדולה לתובעת, בפגישה הראשונה העברנו פרטים על הבן שלי נאמר לי שאני צריכה לשלם 250 ₪ ושילמתי, עוד נאמר לי שיש אפשרות של תהליך ליווי שעולה 1,500 ₪, לא פורט לי מה התהליך כולל. נפגשנו מסרתי לה פרטים היא הגיעה לתצפית בשעה 18:10 הילד נרדם ב18:30 הוא עייף בשעה כזאת זו שעה קשה. היא נתנה לי ידע איך לזהות סימני גוף אבל רציתי לדעת מה קורה בשעות המאוחרות היו סה"כ שלוש פגישות. הרגשתי שאני לבד בתהליך, אני יודעת שתמיד אפשר להפסיק תהליך באמצע ולשלם תשלום חלקי. אמרתי לה אני ישלם לך עוד 500 ₪ על שתי הפגישות ואת הליווי אני רוצה לעצור לא נאמר לי שאין אפשרות לבטל באמצע אם הייתי מודעת לזה לא בטוח שהייתי נכנסת לזה. בפועל לא הגענו להסכמה בינינו.

הצעת פשרה:

במהלך הדיון בית הדין הציע לצדדים להגיע לפשרה במתווה כדלהלן: 

  1. כיון שהנתבעת שילמה כבר 250 ₪ והיא גם מודה על כך שהיא עדיין חייבת 500 ₪, נמצא שמסך כל התביעה המחלוקת בין הצדדים היא בסך 750 ₪. 

  2. הנתבעת תשלם לתובעת 500 ₪.

  3. ביחס ל750 ₪ שעליהם נסובה המחלוקת, על הנתבעת לנסות להשיג מקופת חולים החזר כספי על הטיפול, במידה שההחזר יושג הנתבעת מחוייבת להביאו לידי התובעת, ובמידה שלא יושג פטורה הנתבעת מכל טענה ודין ודברים מצד התובעת בענין שבין הצדדים. 

  4. הצדדים עשו קנין על הפשרה בפני בית הדין.

החלטה:

  1. הנתבעת תעביר לתובעת סכום של 500 ₪ לא יאוחר משלושים יום ממתן פסק הדין.

  2. הנתבעת תגיש בקשה לקופת החולים לקבלת החזר על הטיפול לא יאוחר משבוע ימים ממתן פסק הדין. 

  3. בין אם יינתן אישור עקרוני מקופת החולים על ההחזר, ובין אם לא יינתן אשור כזה, על הנתבעת לדווח זאת לבית הדין לצורך המשך בירור הענין ופסק דין סופי בין הצדדים. 

  4. במידה שיהיה אשור עקרוני מקופת החולים ונדרשים לו מסמכים הנמצאים אצל התובעת, על התובעת להמציא את המסמכים לנתבעת בהקדם המיידי ולא יאוחר משלושים יום ממתן פסק הדין.

  5. לאחר קבלת המסמכים הנדרשים תסיים הנתבעת את הליך קבלת ההחזר מול קופת החולים, לא יאוחר משלושים יום מקבלת המסמכים. כאשר יתקבלו דמי החזר הטיפול בחשבונה של הנתבעת, עליה לדווח על זאת לבית הדין לשם קבלת פסק דין סופי.

והאמת והשלום אהבו

  ________ ____________       _______

הרב דוד פנדל הרב דרור טויל, אב"ד           הרב אוריאל פרץ