בס"ד


מס. סידורי:14056

ערעור על פסק דין זיכוי על חומה קיימת

שם בית דין:שדרות
דיינים:
הרב פנדל דוד
הרב טוויל דרור
הרב בן יאיר שלמה
תקציר:
פסק הדין:
נושאים הנידונים בפסק:
תאריך: י"ט אב תש"פ



      תיק מספר: 128

לעיון בפסק דין עליו ניתן הערעור - לחץ כאן

פסק דין בעניין הערעור שהגיש ר' 

התובע ר' הגיש ערעור על פסק הדין שניתן בתאריך ב תמוז תש"פ. על פי סדרי הדין, הערעור הועבר לדיין הרב אביעד תפוחי, דיין שלא ישב בהרכב בתיק זה ואלו מסקנותיו לגבי הערעור: 

"ישנן ג' עילות שנמנו בערעור:

  1. התובע טוען  נגד מה שבי"ד כתב בסעיף ז'. בי"ד כתב להוכיח שהנתבע לא התחייב לבנות את החומה הרביעית, מתוך דיוק בתוכנית העבודה המורה על כך שישנה סתירה בין התוכנית ובין המפרט. אין צורך לטענת התובע, שכן בי"ד עצמו בסוף הסעיף חזר ודחה את דברי עצמו, ונותר במסקנה 'נמצא שפרשנות הכתוב בחוזה אינה חד משמעית בענין זה'. 

  2. התובע מלין על כך שהוא הביא ראיות רבות, ואילו הנתבע הביא טענה אחת לדבריו. אין לקבל טענה זו, כיון שהדין לא נפסק לפי כמות הראיות אלא לפי איכותן, ולפי כללי הפסיקה במצבי ספיקות.   

  3. התובע מערער על החישוב של בית הדין. בית הדין הסתמך על חישוב שהתובע עצמו הציג בפני בית הדין, והנה מתברר שהתובע טעה ובכך הטעה את בית הדין. יש לקבל את הערעור הזה, שכן בית הדין נסמך על חישוב שאינו מדוייק, שלא באשמת בית הדין. ולכן יש לשוב ולחשב  מחדש".   

כאמור, הרב אביעד דחה את שני סעיפי הערעור הראשונים וקיבל את הסעיף השלישי חישוב עלות החומה. 

להלן חישוב עדכני של עלות החומה. ראובן טוען שעלות החומה לכל צד בקיזוז ה'קופינג' היא 12,250 ₪  לפני מע"מ. שמעון טען שעלות בניית חומה כזו לכל צד היא 8,750 ₪. הממוצע בין העלויות הוא 10,500 ₪. בית הדין פסק שיש להפחית מהעלות הכוללת של הבית שליש ממחיר החומה היינו 4,095 ₪ [כולל מע"מ]. אם כן עלות העבודה היא 1,360,905 ₪ כולל מע"מ.

פסק הדין:

לאחר ניכוי על התובע לשלם לנתבע על כל העבודה 1,360,905 ₪ כולל מע"מ.

'והאמת והשלום אהבו'

_________ ____________   ____________

הרב דרור טויל הרב דוד פנדל, אב"ד             הרב שלמה בן יאיר